středa 30. prosince 2015

Mytus nebo skutečnost.

Mezi nebem a zemí je stále více neznámého než známého.

I když žiji ve městě, jsem od mala mezi zvířátky.  Díky rodičům a příbuzným, jsem se setkával s pranostikami a zkušenostmi, které se dědili po generace. Pevné vazby pranostik s počasím a s chovaním zvířat. Mne mnohdy udivovali.

Po čase jsem začal chovat po otci včelky a začal jsem zjišťovat jak vše souvisím se vším.

Nyní bych rad zde publikoval jednu z pranostik ,která obdivuhodně vycházejí. Každý rok. Vše souvisí s dobou květu  Hlohu.  Již má teta Jarmila mi říkávala( a ta pamatovala ještě císaře pana) když kvetou hlohy bude zima. Poslední desítku let jsem si aktivně začal zapisovat počasí a zpětné kontrolovat některá lidová rčení a pranostiky. A pranostika tety se vždy ukázala jako správná a stále se opakující.
Každým rokem v květnu kdy kvetou Hlohy v ulici na Zaměstí, se vždy ochladí, a to i letos kdy teploty byli extrémně vysoké. Došlo přesto k týdennímu razantnímu ochlazení.

Rád bych proto požádal i jiné nadšence o pozorovaní v jejich okolí  zda různé místní pranostiky mají stejný osud.  Stále fungují a platí.










Žádné komentáře:

Okomentovat